Daar is ie dan!

2 september 2009

Dag lieve vriendjes, vriendinnetjes, familie, fans en stille aanbidders.

Een week later, visum rijker en 800euro lichter dan gepland dan eindelijk mijn eerste berichtje vanuit het warme Suriname. Ik ben afgelopen maandag aangekomen op het vliegveld van Paramaribo, daar werd ik door Jan, mijn stagebemiddelaar, opgehaald en naar mijn studentenhuis gebracht. Mijn huis is echt prima, lekker groot balkon met uitkijk op onze gezellige straat. Verder is er in huis alles wat je hier nodig hebt een lekker koude douche waar ook echt alleen maar koud water uit komt maar dat is niet erg want het is hier zo warm dat je echt geen behoefte hebt aan een warme douche. We hebben leuke buren, onze overbuurvrouw praat tegen alles wat leeft en niet leeft, honden, katten, duiven, de voordeur het maakt haar niet uit en ik voel me dus meteen helemaal thuis! En onze buurman is taxichauffeur en dat is best handig, vooral voor s avonds aangezien stagiaires hier met enige regelmaat berooft worden en het afgeraden wordt om alleen over straat te lopen. De ligging van ons huis is ook ideaal, het is op loopafstand van het centrum van Paramaribo en van de chinees(zo wordt hier de supermarkt genoemd omdat alle supermarkten worden gerund door Steven’s familie).

Vanavond gaan we voor het eerst het nachtleven van Paramaribo onveilig maken en gaan we iedereen hier laten zien wat soepel in de heupen echt is!

Voor iedereen die fanmail, liefdesbrieven of iets dergelijks wil sturen mijn adres is: Costerstraat 65, Paramaribo, Suriname. En mijn Surinaams nummer waar ik vanaf nu alleen nog maar op te bereiken ben is: 00597-8849482.

Oja er volgen nog meer foto's maar door onze o zo snelle inbelverbinding(ja het bestaat nog!) duurt het een half uur per foto om ze te uploaden dus ik zal ze later een keer bij 't vat(gezellig terrasje waar je gratis op adsl internet kunt) uploaden. Ik zal jullie voor nu niet verder lastig vallen en zal snel weer wat van me laten horen!

En ja ik mis jullie ook!

Dikke kus Bram

1. Lisanne:
    Hoi lieverd,

ik zie dat niemand een reactie achterlaat dus dan zal ik het maar doen!

Ik mis jou ook!

X
  2. Paula:
    2 september 2009
    Bram ik zie dat je Suriname nu al onveilig gaat maken. Geniet er maar van.
    Groetjes uit een wat kouder Nederland.
    Henk en Paula
  3. Ben:
    Bram kwakman,

goed dat je veilig daar bent aangekomen..

(K)
  4. moeders:
    Ha lieve Bram,
    Dat ziet er enthousiast en gezellig uit.
    Zo te zien red je je goed zonder toezicht van je oude ouders, begint de opvoeding toch nog z'n vruchten af te werpen.
    Heel veel plezier daar en maak er wat van!
    Dikke kus,
    Moeders
  5. Joris:
    He Hellings,

Goed dat je daar bent aangekomen.
    Vanavond de eerste bramloze wedstrijd, maar gaat goedkomen. Zie de reisverhalen wel komen.

Joris
  6. moeders:
    Hoi lieve Bram,
    Je eerste reisverslag ziet er goed uit, met prachtige foto's. Geniet er van in het mooie Suriname !!
    Liefs Paul
  7. Jolanda:
    Hej Bram!

De foto's zien er goed uit! Dat balkon lijkt me echt super! Veel plezier en geniet van de tijd die je daar hebt!

Xx Jolanda
  8. heidi:
    he draakje,

bevalt het in het zonnige suriname,
    wil alvast een speciale K hartje E special suriname emmer bestellen...

ga je missen met sinterklaassurprise
    zo ie zo mis ik hier de nachtelijke kooklessen wel een beetje en dan heb ik het nog niet gehad over de inbraakgevoeligheid, het is hier fortknox.

liefs je oud huisgenootje
  9. Koen:
    broertje!

ziet er goed uit hoor :)
    ik ben ook helemaal geinstalleerd op de prinsenhof dus ik denk dat je je kamer kwijt bent...

geniet ervan,

x
  10. opa:
    Hoi Bram
    Je start ziet er goed uit. Houden zo.
    succes
    opa
  11. carel:
    hee bram

klinkt goed allemaal! vergeet tussen
    het zuipen door niet stage te lopen en misschien
    gaat het versturen van foto's per postduif wel sneller:P
    maak der nog wa moois van daar..
  12. Tom en meisjes:
    Ha die Bram fa waka?

Ik lees het wel dat wordt weer feesten daar in die Bananen republiek Suriname.
    Die de groeten aan al die Big Mama’s.
    Vraag aan Desi of Ronnie maar hoe je die 800 euri = 8040 SRD (surinaamse dollar) weer terug kunt verdienen!

Tan Ban, Tom en zijn meisjes
  13. Hay en Marjon:
    Hallo Bram,

We kregen deze link via je ouders doorgestuurd. Leuk om je een beetje te volgen daar in Suriname.
    Veel succes met je stage en veel plezier in Parimaribo (maar dat zal ongetwijfeld wel lukken), geniet van deze unieke kans.

Groeten van Marjon en Hay
  14. Remy:
    Hey Swa,

Mooi dat je het daar naar je zin hebt. Morgen is voor mij ook de grote dag. Vielen spass en ik denk da we elkaar met carnaval wel weer zien.

Houdoe
  15. robert:
    Hey hellings,

goed om te horen dat alles nu toch goed is ondanks de week vertraging. veel plezier daar het komende half jaar en niet te hard werken he ;) doen ze daar ook niet.
    Later...
    Robert
  16. moeders:
    4 september 2009
    Hoi Brum! Ook ik heb je berichtje gelezen! Gelukkig helemaal goed aangekomen en al geinstalleerd! Ik ga zo even je foto's bekijken! Enjoy and have fun!

Xxx
  17. Lotte:
    5 september 2009
    Hee Bram,

Leuk iets te lezen over je leven in suriname.
    Mooie foto's! (Jaloers..=P)Woon je in je eentje in dat huis of met die andere staegemensen?
    Tanzania is/was super!
    xxxLotte
  18. Pappafrans:
    Hoi Bram,
    Ziet er inderdaad wel goed uit, geniet maar zolang het kan. Het is immers zo weer januari en dan moet je de kou weer in.
    Groeten, Frans en gaby
  19. Stef:
    kusje
  20. Marjolein:
    Hoi Bram,

Hoe is het in Suriname?? Hoelang blijf je daar?
    Anders zeker een aanrader om naar Brownsberg of Awarradam te gaan!! Ik heb toen flink genoten van het binnenland.

xx