Het leven is zwaar

15 september 2009 - Paramaribo, Suriname

Er is weer een weekje voorbij sinds mijn vorige berichtje dus ik dacht laat ik jullie weer eens gaan vervelen met een verhaaltje.

Tijdens een gezellige stapavond met mijn huisgenoten zijn we in contact gekomen met een paar Nederlanders jongens. Deze kerels hadden een weekendje gepland staan in een villa net buiten de stad en vroegen of we zin hadden om mee te gaan. Een weekendje in een hangmat chillen, zwemmen en eventueel wanneer je dorst zou hebben een lekker Surinaams biertje drinken is natuurlijk niets voor mij maarrr er gingen ook een paar Surinamers mee en ik wil goed integreren dus heb ik me onder dat motto laten overhalen om mee te gaan.

We werden vrijdag om 17.00 opgehaald met een auto en na een ritje van ongeveer een uur waren we op onze bestemming. En van z’n lange rit krijg je uiteraard dorst en uitdrogen doe je hier snel dus hebben eerst maar een biertje open getrokken. En volgens mij heb ik jullie nog niets verteld over het eten hier maar die Surinamers kunnen koken, echt heerlijk! Surinamers weten echt als geen ander hoe ze kip moeten klaarmaken en ook de rest van het eten, ik weet niet altijd wat ik in mijn mond stop, is heerlijk. En ook tijdens het weekend stond er op de meest rare tijdstippen een lekker Surinaamse hap klaar en ook hierover had ik dus niets te klagen. Zoals gezegd hebben we het weekend veder gevuld met chillen in een hangmat, zwemmen en heel sporadisch een biertje. Het was verder een ideale gelegenheid om wat nieuwe mensen te leren kennen, iedereen die mee was zat immers in het zelfde schuitje en contacten waren dus snel gelegd. Genoeg over het weekend, de titel van het verhaal zegt immers genoeg…

Voor het komend weekend staat er een iets zwaardere trip gepland maar niet minder leuk. Ik ga met de oom van onze buurman mee op voetbaltoernooi in nieuw Nieuw-Nickerie, de twee stad van Suriname gelegen tegen de Guyanaanse grens. Ik ben benieuwd, een weekend lang met een Surinaamsvoetbalteam maar ik heb er super veel zin in.

Tot volgende week!!

X Bram

1. opa:
    15 september 2009
    Bram ben je nou op vakantie of op stage.?
    Het is natuurlijk wel leerzaam. Ik ben een oude opa en weet niet veel, maar wat is chillen.? Het beste weer.

opa
  2. moeders:
    Hoi Bram,
    Je hebt het inderdaad erg zwaar zo te horen. Leuk dat je nieuwe mensen hebt leren kennen en zo'n internationaal voetbaltoernooi kun je natuurlijk niet laten lopen. Geniet er van. Liefs pa x
  3. moeders:
    Hoi Bram,
  4. Tante Es:
    16 september 2009
    Ha Bonboni,

Ja die zware jaren heeft je vader natuurlijk ook gehad...al is zo'n uitstapje verder dan schiphol toch net wat zwaarder lijkt me. Zeker zoals we aan je foto's kunnen zien. Lijkt me dat je ons wel vast één van je heerlijke recepten kunt sturen, om de juiste sfeer te PROEVEN... ook de temperatuur gaat hier in afwijkende richting, en de hangmat.... heeft al dagen niet meer buiten gehangen...
    Aan de nodige aandacht zul je niets te kort komen gezien de foto van je huisgenoten!!
    Laatste opmerking nav de foto van je voetbalvrienden, niet alleen aan je kleur moet je nog werken, ook aan de breedte valt nog wat te doen!!
    liefs en geniet er van tip: foto van internet downloaden van iemand die werkt op een school in parimaribo bijvoorbeeld
  5. Ben:
    16 september 2009
    hahaha nieuw-nickerie je maakt een geintje?
  6. Bram:
    17 september 2009
    Waaorom zou ik een geintje maken benny?
    En tante es ik volg je verhaal niet helemaal;)
  7. Stef:
    18 september 2009
    Ik heb me maar even bij jou mailinglist aangemeld anders mis ik al die prachtige verhalen... :)
  8. Robin:
    19 september 2009
    Hee Maat,

Alles lekker daar zo te zien en lezen ;)
    Heb je eigenlijk ook al iets aan stage gedaan of was dat meer een rede om te gaan :P
    Heel veel plezier en ik spreek je snel...
    x
  9. judith:
    22 september 2009
    brammetje,
    wat een verhalen toch allemaal weer vanuit de andere kant van de wereld.. Gaat allemaal goed zo te lezen!
    hopelijk was je voetbaltoernooi ook geslaagd?
    Spreek je snel.
    xx